loading...

آتليه

آموزش عكاسي و فبلمبرداري آتليه اي و معرفي آتليه ها

بازدید : 188
11 زمان : 1399:2

دوربين عكاسي و فيلم برداري حالا يكي از الزامات سفر مي باشد اما اين تكنولوژي و عكاسي با موبايل گاهي دست و پاي گردشگران را مي بندد و حتي جان آنها را تهديد ميكند.

از آسمان اجتناب كنيد: گاهي اوقات شما هيچ كاري نمي توانيد انجام دهيد تا به آن رنگ خاكستري يكنواخت روح ببخشيد. اگر در چنين شرايطي بوديد، دوربين را كمي به سمت پايين بگيريد و سعي كنيد از آن آسمان خاكستري اجتناب كنيد. به دنبال عكس هايي باشيد كه در آن بتوانيد از پايين عكس بگيريد و از خطوط هدايتگر و الگوها براي روح بخشيدن به سوژه استفاده كنيد. از يك عمق ميدان زياد و كمي جذابيت پيش زمينه استفاده كنيد تا يك حس عمق و كنتراست به عكس ببخشيد. آسمان را بهبود ببخشيد: اگر كمي شفافيت در آسمان وجود دارد، سعي كنيد با استفاده از يك فيلتر كاهنده نور (ND) آن را بهبود ببخشيد. ممكن است لازم باشد از يك فيلتر قوي براي برجسته كردن جزئيات استفاده كنيد، اما مي توانيد آن آسمان كسل كننده و بي روح را به يك چيز كاملا با احساس تبديل كنيد. اين تكنيك به خصوص در حالت سياه و سفيد خوب جواب مي دهد، اما به ياد داشته باشيد كه قبل از فشار دادن دكمه شاتر به صورت سياه و سفيد فكر كنيد.


يك فيلتر ND تدريجي چرخيده براي پوشاندن سمت چپ بالا به آسمان كمي شفافيت بخشيد به خيابان ها برويد: روزهاي ابري مي تواند زمان واقعا خوبي براي گرفتن تصاوير كانديد و خياباني باشد. شما مجبور نيستيد با طيف وسيعي از كنتراست (اختلاف نوري زياد بين نواحي تاريك و روشن تصوير) سر و كار داشته باشيد، منتظر باشيد تا سوژه از سايه به مكاني با نور نه چندان ايده آل اما بهتر بيرون آيد. نور يكنواخت و ثابت به اين معني است كه شما مي توانيد بهترين مكان ها و تركيب بندي ها را براي به دست آوردن تصاوير خياباني عالي پيدا كنيد. باز هم عكس هاي خياباني سوژه اي عالي براي تصاوير سياه و سفيد هستند. رنگ هاي نرم و ملايم: اگرچه نور آفتاب به تمام رنگ ها وضوح و اشباع مي بخشد، اما نور در هواي ابري به شيوه اي دلپذير رنگ هاي ملايم و محو را برجسته مي كند. به دنبال مكان هايي با رنگ هاي ظريف بگرديد، به خصوص جايي كه در آن چند رنگ متضاد در كنار هم وجود داشته باشد. اين كار به خصوص اگر محدوده اطراف سوژه اصلي كسل كننده يا خاكستري باشد خوب جواب مي دهد.
رنگ هاي ملايم و نرم اين خيابان در بروژ بلژيك، در نور هواي ابري به خوبي برجسته شده اند. يك سوژه رنگي خيلي خوب در اين نوع نور، گل ها هستند. نور نرم و يكنواخت به گل ها شفافيت و فرم مي دهد و همچنين رنگ هاي طبيعي را ثبت مي كند. حيات وحش: علاوه بر گل ها، يك سوژه عالي ديگر در روزهاي ابري خاكستري، حيات وحش است. در روزهاي آفتابي، نور شديد مي تواند سايه هايي در ميان صورت و بدن سوژه شما ايجاد كند، نور نرم يك روز ابري به اين معني است كه شما مي توانيد تمام جزئيات حيوان را به وضوح ببينيد. اين چيزي شبيه داشتن يك سافت باكس بسيار بزرگ است كه سوژه شما را روشن مي كند. در اينجا هم مشكلات به دليل سطح نور كم هستند و ممكن است لازم باشد ايزوي خود را كمي افزايش دهيد تا سرعت شاتر مناسب را حفظ كنيد.
نور نرم به خزهاي بدن پنگوئن ها و جزئيات قسمت هاي سياه رنگ، شفافيت مي بخشد. پرتره: به شيوه اي مشابه با حيات وحش، پرتره هاي فضاي باز نيز سوژه اي عالي براي عكاسي در شرايط ابري هستند. در روزهاي به شدت ابري شما مي توانيد به سراغ سبك پرتره سياه و سفيد مرموز (مبهم) برويد، كه اغلب محيط اطراف شما را در برگرفته است. در روزهاي كمتر ابري، پرتره هاي چهره نزديك خوب از كار در مي آيند، شايد با استفاده از يك فلاش خارج از دوربين براي اضافه كردن يك مدلسازي نور و نورهاي كليدي به صورت. اين عكس ها در حالت رنگي خوب از كار در مي آيند، نور نرم يك اثر نقاشي مانند به پوست مدل مي دهد. HDR: در حاليكه عكاسي در محدوده ديناميكي بالا اغلب براي گسترش محدوه ديناميكي در يك روز آفتابي روشن استفاده مي شود، اما مي تواند به همان اندازه براي اضافه كردن كنتراست و اشباع به تصاوير گرفته شده در روزهاي ابري كسل كننده نيز خوب باشد. رمز كار، همانند تمام تصاوير HDR، ظريف بودن است. ما به دنبال يك تصوير طبيعي هستيم كه كنتراست آن توسط HDR افزايش يافته است.
استفاده ظريف از HDR شفافيت بيشتري به يك تصوير مي بخشد دلايل زيادي وجود دارد كه در روزهاي ابري افسرده نشويم، ما برخي از آنها را در بالا ذكر كرديم اما اين ليست منحصر به فرد نيست. گاهي اوقات بهترين راه براي غلبه بر روزهاي خاكستري اين است كه تنها دوربين خود را برداريد و بيرون برويد و ببينيد چه اتفاقي مي افتد. نويسنده: جيسون راو (Jason Row)

برچسب ها ابري , عكاسي ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 225
  • بازدید سال : 540
  • بازدید کلی : 4786
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی